Hari Perhimpunan dan Pelancaran Hari Belia Peringkat Negeri Pulau Pinang 2008槟城州青年日

|






Hari Perhimpunan dan Pelancaran Hari Belia Peringkat Negeri Pulau Pinang 2008槟城州青年日

2008629日升旗山青年之友俱乐部受槟州青年及体育部邀请出席全槟青年日,于是本俱乐部委派了20名委员及会员出席此活动。在当天中午12时正,我们集合在东北县青年及体育部出发!大约下午1时正到达了Kolej Matrikulasi Pulau Pinang 所指定的地点。我们也先报到然后也自由活动,至2时正!我国青年及体育部副部长黄日升,槟州青年及体育部总监Abd. Jalil Bin A.Rashid , Presiden Majlis Belia Negeri Pulau Pinang 陈玉钟先生,各县青年及体育部副总监陪同莅临。当天,还有三大民族的像征的表演,以示我国还重视三大民族!

Tarikh Hari Belia Negara ,

Kerajaan Malaysia telah menetapkan tarikh 15 Mei pada setiap pada setiap tahun sebagai Hari Belia Negara. Tarikh ini adalah antara resolusi penting yang dicapai dalam Majlis Perundingan Belia Negara yang pertama (1972) di Pusat Latihan Belia Malaysia Pertak, Kuala Bharu. Tarikh 15 Mei ini juga menandakan pengikrtirafan kerajaan kepada seluruh generasi belia tanah air atas kesedaran bahawa belia adalah masa depan Negara . Tema Hari Belia bagi Tahun 2008 ialah “Belia Cemerlang , Negara Terbilang ”

Pada hari Ahad iaitu 29 Jun2008,kami telah menghadiri Hari Belia di Dewan Al-Farabi Kolej Matrikulasi Pulau Pinang.Pada hari itu,sebanyak 20 orang ahli telah tiba di Kompleks Belia dan Sukan pada 12.00petang dan pada pukul 12.30petang,bas pun tiba. Apabila tiba di Seberang Perai,kami telah sesat jalan dan tiba di situ pada pukul 1.00petang. Semasa tiba di situ, kami mendaftarkan diri terlebih dahulu,lepas itu kami pun mengunjungi pameran di situ. Terdapat banyak jenis pameran dari Kelab Rakan Muda dari Seberang Perai dan Parlimen Balik Pulau seperti jenis-jenis pil dadah , alat-alat menghisap dadah dan sebagainya. Pada pukul 2.00petang, kami disuruh masuk ke dewan dan pelbagai acara akan dimulakan. Pada pukul 2.30petang, Ketua Pengarah Belia dan Sukan,YB Dato' Ismail Sabri Bin Yaakob telah tiba dan disambut oleh pelbagai persembahan kaum. Kali ini merupakan kali pertama kami menghadiri perhimpunan ini dan kami tidak mengetahui masa tamatnya pelancaran. Kami dimaklumkan bahawa kami akan tiba di Komplex Belia dan Sukan pada pukul 4.00petang. Dalam keadaan terdesak, kami terpaksa pulang pada pukul 3.00petang. Pada pukul 5.00petang, kami pun tiba di komplex Belia dan Sukan.

0 comments: