领袖与中华青少年的约定 2 -- Ceramah kepimpinan Asas kepada SMJK Chung Hwa Confucian Lembaga Ketua Tingkatan

|

全体 督导与中华中学级长团顾问老师合照

全体营员与督导合照。。笑......





Tarikh : 14/06/2008
Masa : 8:30am
Tempat : Bilik Ceramah SMJK Chung Hwa Confucian
Kehadiran : Simon Khoo Boo Chye , Ryan Loo Peir Yong , Helen Lee, Ng Waimun , Lim Pooi San, Ch'ng Kai Woon , Goh Zue Chuin, Chooi Yeng Gih , Teh Koon Teik , Tan Yih Min
Anjuran bersama : Lembaga Ketua Tingkatan SMJK Chung Hwa Confucian
Kelab rakan muda parlimen bukit bendera bersama dengan Lembaga Ketua Tingkatan SMJK Chung Hwa Confucian telah menganjurkan satu ceramah kepimpinan asas . Mr.Yeoh Lye Hock merasmikan program tersebut pada pukul 8:30 pagi. Program tersebut disertai oleh sebanyak…orang pelajar yang berperanan sebagai ketua tingkatan dalam sekolah. Semasa aktiviti dijalankan,para pelajar telah memberi kerjasama dan sokongan yang padu terhadap ahli-ahli persatuan untuk memeriahkan aktiviti tersebut.
Pada pukul 8:50 pagi hingga 9:10 pagi,para pelajar boleh menikmati sarapan pagi mereka. Selepas itu,aktiviti ‘ICE BREAKING’ berlangsung. Aktiviti ini bukan sahaja membantu mereka dari segi kerjasama dalam kumpulan,dan juga memberi para pelajar peluang untuk menunjukkan bakat dan kebolehan mereka sebagai seorang pemimpin.Para pelajar akan dibahagikan kepada 10 kumpulan.
Mereka akan melukis Negara ideal mereka dan setiap ahli kumpulan akan dilantik satu jawatan untuk mentadbir Negara mereka ke arah maju. Setiap kumpulan diberi 20 minit untuk menyiapkan tugasan tersebut. Dalam masa 3 minit, setiap kumpulan juga akan memperkenalkan Negara ideal dan jawatankuasa dalam Negara kepada kumpulan lain.
Aktiviti diteruskan dengan seminar yang diberikan oleh saudara khoo boo chye selepas acara’ICE BREAKING’.Seminar ini membantu para pelajar mengenali dan memahami diri sendiri dengan lebih mendalam lagi. Para pelajar juga digalakkan menggunakan prinsip 5W 1H iaitu who-siapa,when-bila,why-mengapa,what-apa,where-mana,how-bagaimana sebagai panduan untuk menjadi seorang pemimpin yang berjaya pada masa hadapan. Selain itu, para pelajar juga mempelajari untuk menerima keburukkan diri sendiri dan menubuhkan keyakinan diri dalam program ini.Selepas ini,para pelajar menonton tayangan video. Video tersebut mengambil dari siaran china. Ia bercerita tentang seorang anak yang taat menjaga bapanya yang koma selama 24 tahun.
Pada pukul 12.30pm,masa menjamu selera. Permainan ‘cut & potong’ bermula selepas makan tengah hari. Permainan ini telah memeriahkan suasana di kalangan pelajar. Para pelajar juga mengenali Kelab Rakan Muda dari pengenalan yang diberikan melamui video dan slide show selepas permainan ‘cut & potong’ .Seterusnya,setiap kumpulan dikehendaki menghasilkan satu logo yang mewakili Lembaga Ketua Tingkatan SMJK ChungHwa Confucian. Kemudian, logo-logo akan diberi markah oleh guru dan ahli-ahli kelab. Begitulah tamatnya program ini dengan penyampaian hadiah kepada kumpulan-kumpulan.




日期:2008年6月14日- 星期六
地点:孔圣庙中华国民型中学会议室
时间:早上8点至下午4点

主讲:Simon
摄影:柔谨,莹芝
电脑操作:凯雯,Ryan
督导:佩珊,慧敏,美燕,亿珉,Jimmy

由升旗山青年之友俱乐部与孔圣庙中华国民型中学级长团联合举办一场“领袖与中华青少年的约定2”,因为在2007年10月6日已与中华卫生服务团联合举办了“领袖与中华青少年的约定1”!所以我们继续培训更多的青少年成为领袖,同时希望中华级长能呈现出真正的一面.


1 comments:

YongZai said...

thx a lot all d members from PLKN d cum n help in tis camp.. thx and best regard.. n hav a nice memory in tis camp.. exspecially our chairman mr boo chye...

From: Yong!!