青年之友的感言。。。Suara hati daripada Rakan Muda

|



ASSALAMMULAIKUM WBT

Saya berasa sukacita dengan penubuhan Kelab Rakan Muda Parlimen Bukit Bendera (KRMPBB) ini . TAHNIAH !!! Diucapkan kepada semua pihak yang selama ini telah bertungkus-lumus untuk KRMP . Rakan Muda telah diwujudkan sejak 1994 lagi tetapi kurang sambutan dan promosi. Kini Rakan Mua telah elalui era perubahan yang besar dari FASA I ke FASA II sekarang . Di dalam FASA II ini beberapa elemen telah diperbaharui Rakan Muda yang dahulunya mempunyai 9 gaya hidup dipadatkan kepada 7 gaya hidup dengan penambahan 2 elemen baru iaitu rakan muda jiran muda dan sukrelawan rakan muda .

Tujuan diwujudkan KRMP adalah bagi merealisasikan usaha kerajaan dalam menjana modal insane yang berkuanliti . Dengan tertubuhnya KRMP ini segala segala hasrat dan impian kerajaan ini dapat dilaksanakan dapat menarik minat remaja terutamanya dalam linkungan 15-25 tahun untuk menyertainya .Selaras dengan motto rakan muda iaitu Yakin Boleh Gemilang penubuhan kelab ini juga secara tidak langsung dapat melatih anak-anak muda untuk menjadi pemimpin dan menanamkan semangat pasukan .

Pihak Kementerian Telah melaksanakan pelbagai program yang menjurus kea rah membina dan memperkukuhkan aspek kepimpinan , kemahiran dan keusahawanan belia seerti member penekanan kepada perubahan sikap bagi membentuk remaja yang bertanggungjawab, dinamik berdaya maju dan mempunyai daya kepimpinan yang baik melalui berbagai program yang diadakandi peringkat daerah, negeri, kebangsaan dan antarabangsa . Aspek pembangunan sukan bagi menyediakan remaja pewaris Negara pada masa akan datang .

Akhir kata , semoga kelab ini akan terus berkembang dan menjana ahli yang berkuanliti untuk melahirkan modal insane yang gemilang .

Pejabat Belia Dan Sukan Dearah Timur Laut
Penggerak Rakan Muda Parlimen Bukit Bendera
Cik Nurshafiza Binti Hamidun



朱学豪
学校/班级:槟城钟灵国中~中五
年龄:17



“感觉也还蛮爽的,参与了不止可玩一些平常收费蛮贵的游戏,还可去一些有益的营呢!当然,我本身也提高了领导能力与人际关系。噢!因为里头有好多学习领导方式,特别如何与人沟通的技巧。”


王建达
学校/班级:槟城钟灵国中~中五
年龄:17岁

“参加了青年之友俱乐部后,我觉得我变得更成熟了!我不只可接触到更强的朋友,同时还可参与不同的活动,增加了个人知识!我也开始懂得爱国的重要性并相信只有尽责与勤劳的青少年即我国未来的主人翁才能打造出一个强盛的国家同时达到2020宏愿。”

张俊杰
学校:槟城孔圣庙中华国民型中学
年龄:18岁

“身为一位未来的领导者必须从小学习如何成长,自力以及懂知团结的可贵。青年之友俱乐部是一个良好的管道并让我们从活动中体验到筹备的宝贵,在这里可学到不同知识、增殖不同的思想、让我在不同的战场上能挥洒自如。”

杨会亮
学校:槟城亚依淡中学
年龄:16岁

"从加入至现在只有一句话形容而已,就是参加青年之友俱乐部不后悔!热心社会,服务长辈!"



0 comments: