Hari Pemeriksa Kesihatan ( Helper JASA )

|





Laporan Hari Pemeriksaan Kesihatan Percuma


Pada 25th November 2007(Ahad), ahli-ahli Kelab Rakan Muda telah membantu Barisan Nasional untuk menjayakan program tersebut di SK Padang Tembak. Pada hari tersebut,ahli-ahli Kelab Rakan Muda berkumpul di pejabat perkhidmatan YB Quah Kooi Heong pada 7.30 pagi. Ahli-ahli yang menyertai program ini .

Selepas berkumpul, kami pun bertolak ke sekolah tersebut. Pada hari itu, Timbalan Menteri Penerangan Merangkap dan ahli Parlimen Kawasan Bukit Bendera Dato Seri Chia Kwang Chye dan YB Encik Quah Kooi Heong telah memberikan ucapan dan merasmikan pembukaan kepada program pemeriksaan ini. Di situ kami mendapati 300 penduduk yang menyertai program tersebut. Penduduk-penduduk telah diterima pelbagai pemeriksaan yang disediakan seperti mengukur ketinggian dan keberatan, memeriksaan tahap kemanisan darah, kolestrol, tekanan darah dan Penganjur juga telah menyediakan hadiah kepada peserta-peserta.

Pada pukul 1 petang, program telah menamatkan dan crew-crew menikmati makan tengah hari yang telah disediakan. Selepas itu, ahli kami juga menolong membersihkan Kawasan sekolah.

Dengan program ini, penduduk dapat mengambil tahu tentang status kesihatan dan dapat mempertahankan badan dengan lebih efektif terutamanya orang yang telah uzur.


Laporan disediakan oleh,
Terence Wee Kok Keong
Tarikh : 25 November 2007

0 comments: